Vad händer i skogen?

Ja, det kan man undra... Den senaste tiden, och även ett par veckor framöver, är vi helt och hållet engaerade i elevhemmet. I början av mars slutar skolan och många elever åker hem. Dock inte vi, utan då drar andra aktiviteter igång: flertalet engelskaläger ska hållas, konferenser medverkas i, visumresor göras och så förhoppningsvis några dagars semester på det. Det kommer bli en rolig vår!

Kidsen på elevhemmet är bland de skönaste jag träffat, och för er som är intresserade av vad vi håller på med kan kolla in min partner in crime, Andreas, blogg där en ny film ligger uppe: annaandreaisakssonthailand.blogspot.com

Vädret som råder just nu kan väl beskrivas som perfekt. Lite varmare, men helt lagom. Inte kallt, inte svettigt. Lite varmare än sverige, men inte stekigt utan behagligt. Sabay sabay som vi säger här.

Hemma har jag dock insett att det är svinkallt, och jag lider med er! I tanken återvände jag til Sverige, helt plötsligt måste man börja fundera på sommarjobb, vad man ska hitta på till hösten osv osv. Det känns lite konstigt att Thailand helt plötsligt är min trygghet och Sverige är utmaningen! Just nu ser jag inte fram emot att åka hem alls, men jag tror att när det väl är dags är jag redo för det med. "Var inte rädd" är en av de mest frekventa meningarna i Bibeln. Skönt, tycker jag!

Psalm 23

Herren är min herde,
ingenting skall fattas mig
Han för mig i vall på gröna ängar,
han låter mig vila vid lugna vatten.
Han ger mig ny kraft
och leder mig på rätta vägar,
sitt namn till ära.
Inte ens i den mörkaste dal
fruktar jag något ont,
ty du är med mig,
din käpp och din stav gör mig trygg.
Du dukar ett bord för mig
i mina fienders åsyn,
du smörjer mitt huvud med olja
och fyller min bägare till brädden.
Din godhet och nåd skall följa mig
varje dag i mitt liv,
och Herrens hus skall vara mitt hem
så länge jag lever

Kommentarer
Postat av: EmmaS

Hej Hanna!

Jag hoppas verkligen att du har det hur gött som helst!

Tänkte bara berätta att du är otroligt saknad just nu. Skulle verkligen behöva dig och dina stöttande ord.

Jaja, jag vet inte ritkigt vad jag ska skriva, mer än att jag saknar dig och skulle behöva dig just nu.

Hoppas och vill att du kommer hem snart. Mycket snart.

Du är bra!

Kram Emma

2010-01-28 @ 20:48:35
URL: http://emmmast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0