About Gordon

I vårt hus, en trerummare med kök och två badrum, bor det tre individer (sanningen är väl att det är ca 40 individer, men alla kan inte nämnas). Jag, Andrea och Gordon. Gordon Gecko. Som gått från typ varan-size till nerbantad miniödla. Vi har fattat att något inte stått helt rätt till. Spindlarna är slut, myggnät för fönster och dörr släpper inte in mat i form av smaskiga flygfän. Så Gordon håller helt enkelt på att svälta ihjäl. Vi hoppades att detta skulle få honom att flytta ut, men nej.

 

Jag minns när han först flyttade in; vi hittade honom i köket. Sedan har han flyttat runt, bott i alla rum, bakom sängar, skåp, tills han till sist hittade sin plats i vardagsrummet bakom gardinen. Men för några dagar sedan bytte han plats till fönstret vid matbordet. Inte jätteuppskattat när jag satt och tuggade i mig frukosten, men what to do. Idag hittade vi honom på golvet. Han rör sig inte när vi bankar med stolar, inte när vi står bredvid honom och slamrar med tallrikar. Han mår kasst.

 

Vi har funderat på att köpa typ en luftpistol och skjuta honom. Humant. Men eftersom vi inte ens kan döda spindlar så känns det inte så aktuellt. Jaga ut honom med sopborsten? Kanske, men vem vet vad han gör om han känner sig trängd?

 

Vi vet inte vad vi ska göra när han dör, för dö kommer han att göra. Ge honom till katten? Begrava honom? Kanske ingen idé att tänka för mycket på det. Den dagen, den sorgen.

 

Update: Nu rör han sig inte ens när vi petar på honom. Gordon är ur tiden. Snyft snyft.


Kommentarer
Postat av: Amanda W

jag gapskrattar fortfarande :) du är för söt flicka lilla

2010-01-22 @ 12:58:06
Postat av: farbror Gunnar

Hej Hanna.

Det är ett rent nöje att läsa din blogg och jag avundas dig (även om det lär ska vara en dödssynd).

Hoppas ni kommer över sorgen (Gordon)och kan gå vidar. Vi hade själva en ödla en gång i tiden som hade för vana att rymma. En gång efter en helg som vi hade varit borta så hittade vi honom insnärjd i damråttor och totalt uttorkad. Så om du vill prata ut om det som hänt, så vet jag precis vad det innebär att förlora en av ättlingarna till de gamla ärovördiga predatorerna från urminnes tider.

Hela familjen hälsar och ber dig ha kul och inte göra något som jag skulle ha gjort. Puss och kram Gunnar.

2010-01-23 @ 00:49:09
Postat av: Bella

Hej vännen! Det är gött att läsa om dig i Thailand, här leker livet kan man säga, lektion i backen två dagar i veckan för tillfället och ut på tur de andra tre. Vi har en gåpålina-lina i skolan med som vi tränar på, det är ballt. Grabbarna gör bakåtvolt ner från linan.

Ser fram emot juni när alla är hemma, längtar efter dig!

2010-01-23 @ 23:23:10
URL: http://elleniare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0