Spänningen fortsätter... och stiger!

Dagarna här går i ett. Vi besöker kontor efter kontor (igår fick vi träffa Ladda, vår kontaktperson här i Thailand. Hon bossar lite över hostelen här i Chiang mai, Soep Moi och Mae Sariang. Hursomhelst, hon är toppen!), pluggar thai (hjälpars!) och idag var vi och badade och klättrade i ett vattenfall ute i regnskogen, sjukt kul!

Alla som känner mig, eller befunnit sig i en skog tillsammans med mig vet att jag inte uppskattar småkryp (anledning nr. 1 till varför jag INTE är scout). Thailand är FULLT av småkryp. Man äter dem ju till och med. Om jag skulle flytta hit skulle jag ha med katter. Ernviks har tre, och de underbara små liven dödar och i vissa fall äter upp allt som är mindre än en tumme och har mer än 4 ben.

Imorgon bär det av till Mae Sariang efter gudstjänsten, det ska bli så kul att äntligen få komma dit och se platsen, huset och hostelet, och träffa alla människor vi ska jobba med. Tyvärr har de lov snart och skolan drar först igång runt 26 oktober. Vi hinner nog undervisa lite innan lovet drar igen runt den 12e, men sedan bär det av till chiang mai igen för 2 veckors plugg innan vi återvänder till mae sariang.

Nu ska jag trotsa den gassande solen och trampa bort till 7 eleven där jag förhoppningsvis kan få dem att förstå att jag vill ha ett kontantkort till min thaimobil..

nummer btw: 0806804845

må fridens liljor växa er knähöga!

Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0