Framme!

Nu har vi varit i Thailand i drygt ett dygn. Det som slog mig direkt var värmen (hot!) och mörkret. klockan sju är det becksvart, och det blir mörkt på typ 5 minuter känns det som. Vi blev upphämtade (upphittade kanske är en bättre beskrivning...) på chiang mai internationel airport av ulrika, som tillsammans med otto är missionärer från baptisterna här i Thailand. De bor här med 3 av sina fem barn och vi bor hemma hos dem den första tiden här i Thailand. De är guld värda, kan massor om landet och regionen osv...

Vår första heldag här i Thailand och Chiang Mai är nu avklarad. Vi har varit runt olika kontor, ätit lunch med step out killarna Martin och Daniel på ett ställe kallat "garaget" (restaurangen låg i ett garage). En måltid plus vatten blev 20 baht, vilket blir ca 5 svenska kronor. Billigt och gott! Efter lunchen tog jag och Andrea en cykeltur på stan, vilket är delvis förenat med livsfara, men väldigt roligt och lärorikt. Trafikpolisen hade väldigt kul åt oss åtminstone, särskilt när Hanna "pharangen" (utlänning) Persson trotsar all galen vänstertrafik och alla dithörande trafikregler. Men jag lever!

Det är galet fuktigt, och med värmen på det känner man sig konstant ofräsch, men man vänjer sig. Har jag hört. Det är lite svårt att greppa att man inte är hemma i sverige faktiskt, men Otto, missionären här nere, säger att det tar ca 2 månader innan poletten trillar ner, så det är lugnt.

Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer mer än att vi ska ha lite språkstudier på kvällen, men här gäller det att ta var dag som den kommer. På söndag vet jag att vi ska på gudstjänst i pwo-karenkyrkan här i CM innan vi åker och hälsar på i Mae Sariang och checkar läget. Vi sover där i någon natt innan det bär tillbaka till Chiang Mai.

Det känns konstigt att tänka att vi ska vara här i 7,5 halv månad. Jag har ingen som helst tidsuppfattning eller känsla för tid just nu.

Värmen gör en himla seg. Klockan är knappt halv nio här, men jag är kalastrött ändå. Imorgon blir ännu en spännande dag, kanske ska man sova så att den kommer snabbare. Önskar dock jag kunde spela in hur grodorna låter just nu, helt galet vad de håller igång!

Bless,

Hanna

Kommentarer
Postat av: Peter Karlbom

Hej, underbart att höra! Jag håller med om att det känns konstigt att man är iväg nu.. tiden är en märklig sak. sover dåligt om nätterna då tiden är nästan bakvänd.. kliver upp mitt i natten och sover hela dagen.. känns det som..

Låter guld värt att ha någon svensk som tar emot. det har jag saknat, jag har blivit inkastad rakt ner i verkligheten. haft typ 3 lektioner redan och det är spännande då jag är verkligen ovan på den punkten..

sköt om er kramar

2009-09-19 @ 03:09:52
URL: http://www.skogsmullen.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0