PP - Praktisk Problemlösning

När man bor på ny plats, hankar sig fram på språket och inte har 100 % koll på landet, så stöter man i vardagen på lite problem. Som tur är har vi blivit hejare på PP – praktisk problemlösning.

 

Exempel:

 

På andra sidan fönstret (läs:myggnätet) sitter en fet spindel och glor ondskefullt. Tyvärr måste du stå och hacka grönsaker precis där den är. Vad gör du?


 

A: undviker köket tills odjuret krupit ur synhåll.

B: dödar den

C: drar för gardinen och låtsas som ingenting

 

 

Svar: Drar för gardinen! Ingen mosad spindel att titta på tills den mystiskt försvunnit och mat i magen.

 

Och när man är ute och campar och bilen pajar.




Du är ca 2 timmar hemifrån och vet inte hur du ska komma hem. Vad gör du?


A: Går. Och går. Och går...
B: väntar på mekanikerna
C: Liftar hem med något vänligt par


Ett C är såklart svaret (dock inte själv, utan tillsammans med 4 andra...) Vi satt på flaket, och jag säger bara att BERGSVÄGAR ÄR INTE KUL. Men jag lyckades hålla magen i schack, men jag har nog inte fått koncentrera mig så hårt på något (vägen, i det här fallet) sedan matte C provet i våras.

 
Våra hjältar!




Nu har Andrea skurit sig i fingret... Dags att tillämpa PP - gasbinda, here I come!


Var inte rädd, jag är med dig.
Ängslas inte, jag är din Gud.
Jag ger dig styrka och hjälper dig,
stöder och räddar dig med min hand.

Jesaja 41:10


Kommentarer
Postat av: EmmaS

jag saknar dig Hanna. Jag sakar att prata med dig.

Längtar bajsmycket till April

Hjärta

2009-11-17 @ 22:14:04
URL: http://emmmast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0