Good Morning Vietnam!

Äventyret är slut – för den här gången. Imorgon flyger jag hem till Thailand. All by myself – jag som är en sån stressig typ har haft Andrea som motvikt innan, men nu är det bara jag. Jag har utvecklat en lätt fobi mot Bangkoks flygplats, men jag ska nog lyckas lösa det hela. Har ju i alla fall två timmar att fördriva där.

 

Under våra fyra dagar in Saigon har vi hunnit med en del, förutom att besöka thailändska konsulatet. Mycket tid har gått till att se stan, och idag avslutade vi vistelsen med att gå på Zoo. Det var mysigt, men det är ju inte särskilt kul att gå på Zoo. Tycker inte jag. Fast det är kul att se djuren, så nu får jag inte riktigt ihop ekvationen i mitt huvud. Kul att se djuren, men inte i den miljön, kanske?

 

Sedan åt vi lunch med Stina och Victor, Andreas kompisar som också är här i Vietnam, på KFC. Ja, jag hänger ju inte med direkt (hallå, jag bor ute på thailändska landsbygden) och fattade ju kanske inte att KFC, det står för Kentucky Fried Chicken. Så min fråga om hamburgaren, ”is this chicken?” känns rätt dum i efterhand. Men man vet att man lever så länge man lär sig (eller något)

 

Till slut kan jag bara rekommendera ett besök i Ho Chi Minh/Saigon. Påminner mycket om Paris, fast med en hel del kinesiska influenser. Sjukt mycket folk och då alla har en moppe, finns det många sådana med. Ja, trafiken är störd, men resten är fint! Och det luktar godare! Får posta lite bilder... någon dag.



Kommentarer
Postat av: Philip

Hahahaha! Det är inte lätt med KFC du! Ska tydligen finnas ett NFC (Nordstan Fried Chicken) i Göteborg. Den får vi ta när du kommer hem!

2009-12-25 @ 20:01:50
URL: http://philipnilsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0